The Brand Station – ett vinnande koncept

  • 0
  • 16 februari, 2016
brandisstafett

I årets företagsstafett i samband med Svenska Skidspelen hade Gamla Brandstationen i Falun ett lag med. Jonas, Ulf, Lars och jag körde varsin sträcka. Vi kom varken först eller sist, men vann ett av de utlottade priserna. Jihoo! (Foto: Sofi Sandberg)

Att vi på kul kallar Gamla Brandstation för The Brand Station är ganska passande eftersom vi är många som jobbar med just varumärkesbyggande. Gamla Brandstation är ett kontorshotell i Falun och är en fantastisk arbetsplats. Huset i sig är underbart, men det är människorna i huset som gör det så fantastiskt. Tillsammans bygger vi varumärket Gamla Brandstationen!

Det man ska tänka på vid varumärkesbyggande är:

  • Var tydlig! Enkelt och tydligt, gör kommunikationen effektiv.
  • Var konsekvent! Säg samma sak, om och om igen, på samma sätt i olika kanaler.
  • Tänk långsiktigt! När du själv börjar tröttna har andra knappt märkt vad du håller på med.
  • Var trovärdig! Det måste vara genuint. Dessutom är sanningen lättare att komma ihåg.

Vill du ha hjälp att bygga ditt varumärke? Kontakta mig

/Åsa Svensson

Dela gärna...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone