Välkommen att delta i ett spännande lunchseminarium om företagsprofilering, och om hur viktigt det är att ha en genomtänkt grafisk identitet.
Alla företag har en grafisk identitet, oavsett om det är medvetet eller inte så talar den grafiska identiteten om vem man är. I dagens mediesamhälle är det extra viktigt att ha en tydlig, relevant och genomarbetad grafisk profil för att synas och för att visa vem man vill uppfattas som. Men vad är egentligen en grafisk identitet och vad bör man tänka på?
Föreläsare Åsa Svensson driver sedan några år tillbaka den egna designbyrån Svenssonform och föreläser till vardags bland annat på Högskolan Dalarna i design och profilering. Hon har över 20 års erfarenhet av grafisk formgivning och har arbetat på flera olika reklambyråer. Åsa är utbildad grafisk designer vid North Carolina State University i USA och hon kommer att dela med sig av sina erfarenheter kring arbetet med en grafisk identitet.
Nya MiD Marknadsföreningen i Dalarna fick i januari en ny styrelse som under våren har arbetat med att ta fram en ny, tydlig grafisk identitet för MiD. Detta arbete har innefattat bland annat en ny grafisk profil och en ny webbplats. Representanter från styrelsen kommer att berätta om arbetet samt avslöja hur det nya MiD kommer att se ut och verka framöver.
Representanter: Jesper Wallerborg och Mattias Forsberg
Tid och plats Måndagen den 4 juni på Galaxen Sports Bar i Borlänge, kl 12-14. Det kommer att serveras lunchbuffé.
Varmt välkomna hälsar, Marknadsföreningen i Dalarna